شرح وظایف واحدهای روابط عمومی
1- وظایف گروه مطالعات و برنامه ریزی روابط عمومی :
• توزیع و نظارت بر اجرای برون سازمانی از جمله تصویب نامه ها ، آئین نامه ها و بخشنامه های مرتبط با روابط عمومی
• تدوین یا بروز نمائی مستندات ( نظام نامه ها ، آئین نامه ها ، روش های اجرائی ، شیوه نامه ها و دستورالعمل های ) روابط عمومی
• نظارت بر حسن اجرای مستندات روابط عمومی
• نیازسنجی و هماهنگی برگزاری آموزش های لازم برای مدیران و کارکنان دفاتر روابط عمومی
• نظارت و هماهنگی انجام تحقیقات امور مرتبط با فعالیت های روابط عمومی در دفاتر ذیربط
• رصد و بررسی فعالیت های روابط عمومی در سایر حوزه ها ، اعم از درون و برون کشور و استفاده از تجارب آنها
• جمع آوری و مستند سازی اطلاعات به منظور ایجاد بانک های اطلاعاتی از فعالیت بخش های مختلف روابط عمومی
• تحلیل کمی و کیفی گزارش های مختلف انتقادی رسانه ای
2- وظایف گروه ارتباط با رسانه ها :
پایش و تحلیل برنامه ها و اخبار ، گزارش ها و ... انعکاس یافته در رسانه ها ( از جمله رسانه های دیداری ، شنیداری ، مطبوعات ، خبرگزاری ها و سایت های خبری و ...)
تهیه و تولید اخبار و گزارش فعالیت های وزارت نیرو برای انعکاس در رسانه ها
تهیه ، تولید و نظارت بر محصولات فرهنگی مرتبط با فعالیت های صنعت آب و برق
برگزاری جشنواره ها و برنامه هائی برای ارتقاء آگاهی و ایجاد انگیزه در اصحاب رسانه برای پردازش بهینه موضوعات آب و برق
· تهیه و تولید خبر در پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)
· تهیه محتوای نشریه اختصاصی وزارت نیرو (ناون)
· حمایت ، پشتیبانی و نظارت بر پایگاه های اطلاع رسانی تخصصی صنعت آب و برق
· مدیریت پایگاه اطلاع رسانی حوزه ستادی (پاون)
· هماهنگی و پوشش خبری برنامه های وزرات نیرو
· هماهنگی انجام نشست های خبری مقامات ارشد وزارت نیرو و تمهیدات دعوت از خبرنگاران
· رصد اخبار روزانه و انعکاس اخبار مهم به حوزه های ذیربط و ارائه راهبردهای رسانه ای
· پیگیری و بررسی روزانه اخبار مربوط به وزارت نیرو در سایت ها و خبرگزاری ها و نظارت بر فرآیند تهیه بریده جراید (پایش اخبار)
· سرکشی های نوبه ای استانی برای رسید مشکلات رسانه ای آنان
· نظارت برفرآیند تهیه مناسب و با سرعت پاسخ و جوابیه به رسانه ها
· نظارت بر آگهی های منتشر شده توسط شرکت ها در جراید و تهیه گزارش های نوبه ای
· نظارت بر آگهی های پخش شده توسط شرکت ها در صدا و سیما و تهیه گزارش های نوبه ای
3- وظایف گروه توسعه ارتباطات (جشنواره ها ، همایش ها و نمایشگاه ها) یا تبلیغات و نمایشگاه ها:
· نظارت بر برگزاری نمایشگاه ها و همایش های صنعت آب و برق
· هماهنگی حضور در فن بازارها ، همایش های علمی ، نمایشگاه های ملی و بین المللی
· تصویر برداری از مراسم ، مناسبت ها ، نمایشگاه ها ، همایش ها و ... و آرشیو مناسب آنها
· مدیریت نمایشگرهای موجود در حوزه ستادی و نظارت بر نمایشگرهای شرکت های زیرمجموعه
· بارگذاری فیلم ها و عکس ها در سایت خبری و نمایشگرها
· نظارت بر نشریات صنعت آب و برق
· مدیریت و نظارت بر انجام امور تبلیغاتی در صنعت آب و برق
· تهیه طرح فرهنگ سازی (موضوع خشکسالی) و نظارت بر عملکرد شرکت های مادر تخصصی و استانی در حوزه خشکسالی
· مدیریت انتشار کتاب در وزارت نیرو
· تدوین شیوه نامه ، ابلاغ راهبرد و نظارت بر فعالیت های مربوط به مناسبت های سالانه خصوصاً مناسبت های اختصاصی صنعت آب و برق
|